مطالعه وتحقیق

براساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه آکسفورد وقتی افراد می‌خندند درد کمتری حس می‌کنند. این احتمال وجود دارد که یک ماده شیمیایی که بر اثر این خنده در بدن ترشح می‌‌شود مانند یک مسکن طبیعی عمل می‌کند.

به گزارش پزشکان به نقل از بی بی سی  ،  همچنین براساس این تحقیق، تصور می‌شود انسان‌های اولیه بر خلاف دیگر جانوران، از ته دل می خندیدند. این مسئله سبب شد اجداد ما بتوانند در گروههای قبیله ای بزرگتری زندگی کنند در حالیکه گونه‌های جانوری دیگر قادر به تشکیل چنین اجتماعات بزرگی نبوده‌اند.

در این تحقیق که در مجموعه مقالات انجمن سلطنتی بریتانیا بی منتشر شده است، برای نخستین بار آستانه درد داوطلبان مورد آزمایش قرار گرفته است.

افراد این تحقیق به دو گروه تقسیم شدند، برای یک گروه به مدت ۱۵ دقیقه فیلم کمدی نمایش داده شد در عین حال برای گروه دیگر برنامه خسته‌کننده ای نظیر برنامه‌های گلف به نمایش گذاشته شد.

این تحقیق نشان داد افرادی که تجربه خنده از ته دل داشتند ۱۰ درصد بیش از بقیه قادر به مقاومت در مقابل درد بودند.

همچنین محققان دریافتند که آن گروهی که ۱۵ دقیقه یک برنامه خسته کننده را دیده بودند، قدرت تحمل دردشان کمتر شده بود.

موقعیت کمدینوع خنده نیز بسیار اهمیت دارد. خنده زیر لب و آرام اثر فیزیولوژیکی ندارد و تنها خنده “قاه قاه” است که می‌تواند این تاثیر را داشته باشد.

پرفسور رابین دانبار از دانشگاه آکسفورد که مسئول این تحقیق است معتقد است خنده‌های غیر قابل کنترل یک ماده شیمیایی موسوم به اندورفین را در بدن آزاد می کند که موجب شادی و سرخوشی و کاهش درد می‌شود.

او به بی بی سی گفت که این خنده‌ها باعث تخلیه ریه‌ها می‌شود و وقتی می‌گوئیم از خنده دلم درد گرفت، این همان دردی است که تولید اندورفین می‌کند.

کاوش در مایع نخاعیاین تحقیق امکان سنجش مستقیم مقدار اندورفین را ندارد، به این دلیل که باید سوزن بلندی به داخل نخاع افراد مورد تحقیق در حین خنده وارد می‌شد که این امر موجب می‌شد خنده از صورت افراد برود و نتیجه تحقیق را نیز تحت تاثیر قرار می‌داد.

در عوض محققان آستانه درد هر کدام از افراد این تحقیق را به شیوه دیگری اندازه گیری کردند. به طور نمونه، یک بسته یخ را بر آرنج‌های این افراد قرار می‌دادند و منتظر می شدند تا ببینند که فرد تا کی می تواند سردی این یخ ها را تحمل کند.

با افزایش آستانه تحمل درد، مقدار بیشتری اندورفین تولید می‌شود.

هدف پروفسور دانبار از این تحقیق ایجاد یک روش درمانی جدید نبوده است، اما این تحقیق کشف کرد که خنده در استقرار جوامع انسانی در دو میلیون سال پیش چه نقشی داشته است.

تمام گونه‌های جانوری توانایی خندیدن دارند اما تنها انسان است که با خنده از ته دل اندورفین در بدنش آزاد می‌شود.

نظریه پرفسور دانبار این است که ترشح اندورفین ها علاوه بر تسکین درد، مردم را به اجتماعی شدن سوق می دهد .

این نظریه سناریویی را خلق می کند که احتمالا اولین دلقک‌ها در زمانی که اجداد ما به شکل دسته جمعی دور آتش می‌‎خندیدند شکل گرفتند.

شنبه 26 شهريور 1390برچسب:, :: 11:31 ::  نويسنده : محمدرضاکریمی

چگونه یک مولتی ویتامین مناسب برای کودکان انتخاب کنیم؟

مهمترین ویژگی مولتی ویتامین مورد استفاده برای کودکان داشتن طعمی دلپذیر است تا کودکان به مصرف آن ترغیب شوند.

 

به گزارش پزشکان به نقل از مرکز اطلاعات دارویی ایران  ،   مولتی ویتامین کودکان باید با شرایط سنی کودک تطابق داشته باشد بنابراین در مولتی ویتامین های ویژه کودکان، غالبا سن کودک که محصول مناسب آن تولید شده است، بر روی برچسب آنها ذکر می شود. یک مولتی ویتامین کامل می تواند از جنبه های مختلف تاثیر گذار باشد بنابراین جهت تاثیرگذاری برای موارد خاص باید توجه داشته باشید که مولتی ویتامین منتخب شما دارای مواد مناسب باشد.

اولین ویژگی یک مولتی ویتامین مناسب برای کودکان داشتن طعم دلپذیر است تا کودکان به مصرف آن ترغیب شوند. بطور کلی مصرف مولتی ویتامین های جوشان و یا جویدنی برای کودکان راحت تر است.

برای رشد و تکامل فیزیکی باید مولتی ویتامین هایی را برای کودکان انتخاب کردکه ترکیباتی از جمله زینک و ویتامین D داشته باشند که برای رشد قدی و استخوانی ضروری است. وجود امگا ۳ در مولتی ویتامین مخصوص کودکان یک برتری به شمار می آید.

چرا که به رشد، تکامل و عملکرد مغز کمک به سزایی نموده و همچنین به افزایش قدرت تمرکز و یادگیری آنها کمک می کند.

برای کاهش بیش فعالی کودکان هم مصرف مولتی ویتامین های حاوی امگا ۳ پیشنهاد می شود.

مولتی ویتامین کودک چنانچه دارای ترکیباتی نظیر سلنیوم، زینک، ویتامین C باشد به تقویت سیستم ایمنی کودکان کمک نموده و آنها را در برابر بیماری های عفونی نظیر سرماخوردگی و اسهال مقاوم تر می کند.

در صورتیکه تولید و افزایش انرژی در کودک مد نظر شما باشد ترکیباتی از جمله ویتامین های گروه B به تولید انرژی در بدن آنها کمک می کنند.



ادامه مطلب ...

میزان پایین ویتامینD در خون افراد، استعداد آنها را در ابتلا به سرماخوردگی و بیماری های دستگاه تنفس افزایش می دهد. بر خلاف دیگر ویتامین ها، کمبود ویتامین  D که به عنوان ویتامین آفتاب شناخته شده به دلیل قرار گرفتن بدن در معرض خورشید تولید می شود  به ویژه در فصل زمستان رایج است.

به گزارش پزشکان به نقل از هلث دی نیوز ،  اغلب مردم فکر می کنند که در صورت داشتن رژیم غذایی متعادل می توانند به اندازه کافی ویتامینD دریافت کنند، که البته این مطلب صحیح نیست. محققان معتقدند، فقط با خوردن مقادیر زیادی از ماهی و نوشیدن شیر می توان این ویتامین را به میزان کافی دریافت کرد.

مطالعات نشان می دهد که میزان پایین ویتامینD در خون افراد، استعداد آنها را در ابتلا به سرماخوردگی و بیماری های دستگاه تنفس افزایش می دهد.

با این وجود هنوز مشخص نشده است که سطوح پایین ویتامینD افزایش حساسیت به سرماخوردگی را بیشتر می¬کند یا خود سرماخوردگی علت کاهش سطح ویتامینD است.

پژوهش ها در زمینه ویتامینD فقط محدود به سرماخوردگی نیست بلکه تحقیقات اخیر ارتباط قوی بین ویتامینD و افزایش طول عمر درافراد مختلف را هم نشان داده است. ویتامینD به عنوان یک هورمون در بدن عمل کرده و مشخص شده که این ویتامین در تنظیم حداقل هزار ژن نقش کمکی دارد.

این ویتامین با ایجاد علایم سلولی ممکن است در کنترل سیستم ایمنی بدن، مبارزه با سرطان، بهبود سلامت قلبی عروقی و تنظیم قند خون نقش داشته باشد.

در حال حاضر برای این ویتامین مصرف روزانه ۶۰۰ – ۲۰۰ واحد بین المللی (بسته به سن افراد) توصیه می شود. این میزان برای افرادی که دارای سن۷۰-۵۱ سال هستند ۴۰۰ واحد بین المللی اعلام شده که بر اساس مقدار لازم این ویتامین برای حفظ سلامت استخوان هاست.

محققان توصیه می کنند روزانه۱۰ تا ۱۵ دقیقه به خاطر تولید ویتامینD در معرض نور خورشید قرار بگیریم زیرا مقدار کم نور خورشید بدون ایجاد سوختگی پوست خطری در افزایش سرطان پوست ندارد.

با این حال ایمن ترین راه در جهت دریافت کافی این ویتامین، مصرف مکمل های غذایی آن است.

گفتنی است مقادیر بیش از نیاز روزانه این ویتامین باعث ایجاد سنگ کلیه و مشکلات دیگر می شود.

کشف ارتباط میان فقر ویتامین دی و ابتلا به سرطان سینه
محققین می گویند نتایج تحقیقات نشان می دهد که ۶۰ درصد از زنان سیاهپوست مبتلا به سرطان سینه در امریکا، به فقر شدید ویتامین دی دچار هستند .

 

به گزارش  پزشکان مطالعات بر روی زنان مبتلا به سرطان سینه نشان داده است سطح ویتامین دی در بدن ۶۰ درصد از زنان سیاهپوست مبتلا به سرطان سینه پایین است، در حالیکه تنها ۱۵ درصد از زنان سفید پوست مبتلا به این بیماری دچار فقر شدید ویتامین دی هستند .

به گفته دانشمندان بررسیها ثابت کرده است که احتمال ابتلا به این بیماری در افرادی که دچار فقر شدید ویتامین دی هستند ، تا هشت برابر افزایش می یابد .

دکتر سوزان استاک از دانشگاه کارولینای جنوبی در کلمبیا اعلام کرد:هنگامی که فرد در معرض تابش نور افتاب قرا می گیرد، رنگدانه ها در پوستهای تیره تر، به مثابه مانعی در تولید ویتامین دی عمل می کند .

دکتر استاک و همکارانش در این تحقیق به مدت پنج سال ، سطح ویتامین دی را در خون ۱۰۷ زن مبتلا به سرطان سینه اندازه گیری کردند .۶۰ درصد این زنان سیاه پوست و ۴۰ درصد سفید پوست بودند

ویتامین دی به رشد و استحکام استخوان‏ها و عضلات از طریق کنترل تعادل کلسیم و فسفر یاری میرساند . این ویتامین را  از غلات و ماهی هایی چون ساردین و نیز شیر و نور آفتاب میتوان دریافت نمود . قرار گرفتن در زیر نور آفتاب به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه ، احتیاج روزانه بدن به این ویتامین را تامین می‏کند .

ویتامین دی و کلسیم باعث افزایش قدرت عضلات در اشخاص بزرگسال می‏شود و همچنین موجب پیشگیری از بروز بیماری‏هایی چون پوکی استخوان در سالمندان و نبز راشیتیسم در کودکان میگردد . پوکی استخوان ، یک مشکل مشترک بین مردم ، به ویژه زنان و افراد سالمند است.
در پی مطالعات انجام شده در سال های اخیر ، محققان به این نتیجه رسیده است که ویتامین دی ممکن است که مزایای دیگری نیز داشته باشد .  مطالعات نشان داده اند که سطح پایین ویتامین D  ممکن است خطر حملات قلبی و از سویی بروز سرطان ها را افزایش دهد.

ساده ترین راه برای دریافت ویتامین D  نور خورشید است. توسط اشعه ماوراء بنفش در سلولهای پوستی واکنشهایی برای تولید آن رخ میدهد . اما از سویی بسیاری از مردم در مورد سرطان پوست و آسیب پوستی از نور خورشید نگران میباشند.
ارگانیزم تیره پوستان نسبت به افراد روشن پوست به میزان کمتری ویتامین D تولید میکند . همچنین تولید ویتامین D در سالمندان و افرادی که  در مناطق کم نور زندگی میکنند نیز کم می باشد .
بسیاری از غذاها در حد مورد نیاز حاوی ویتامین D نیستند . از سویی پاره ای از خوراکی ها دارای سطح بالایی از این ویتامین هستند چنان : ماهی های روغنی مانند ماهی آزاد ، ماهی تن و ماهی اسقومری  و  همچنین روغن کبد ماهی . مقدار کمی از این ویتامین در کبد گاو ، پنیر و زرده تخم مرغ یافت می شود . در بین برخی از مردم بکار گیری مکمل های غذایی که حاوی ویتامین دی است نیز رایج میباشد . در بعضی از کشورها ، مردم از غذاهایی استفاده میکنند که به شکل تصنعی به آن ویتامین دی افزوده شده است مثل  شیر محتوی ویتامین .
امروزه پزشکان تست ویتامین دی را تجویز میکنند و برخی استعمال ویتامین دی را صلاح میدانند  . اما برخی از کارشناسان نگران هستند که اگر مردم بیش از حد این ویتامین را مصرق کنند ، ممکن است این ویتامین چنان سم عمل کند. از سویی پزشکان پوست هشدار می دهند که مردم در ارتباط باقرار گرفتن در معرض آفتاب احتیاط کنند .

امروزه با انواع خاصی از مکمل‌های بدنسازی روبرو هستیم که آشنایی و استفاده‌ درست از آنها برای کسانی که به حرفه‌ بدنسازی روی می آورند، ضروری است.
به گزارش پزشکان نوعی از مکمل‌های موجود، مکمل‌های ویتامینی هستند که از جمله مکمل‌هایی هستند که در عملکرد بهتر بدن هنگام تمرین های بدنسازی بسیار موثر واقع می شوند. مکمل‌های ویتامینی تاثیرهای مهم دیگری نیز روی عملکرد جسمانی می گذارند. به جز ویتامین‌ها و مواد معدنی، آمینواسیدهای زنجیره‌ای نیز در افزایش سطح انرژی تاثیر به‌سزایی دارند. آمینواسیدها مولکول‌های تشکیل دهنده‌ پروتئین در مواد غذایی و بدن هستند و می توانند به عنوان آنتی اکسیدان عمل کنند.
در مورد مکمل‌های غذایی و نحوه استفاده صحیح آنها و همچنین استفاده نکردن زیاد از آنها سوال های زیادی مطرح است که در این خصوص خبرنگار ایسنا به سراغ یک مربی بدنسازی رفته و با وی گفت‌وگویی را انجام داده است.
حسین آچاک در گفت‌وگو با ایسنا،  در رابطه با ورزش های قدرتی گفت: برای ورزش های قدرتی داشتن یک وعده پروتئین مناسب الزامی است که ترکیباتی از شیر و اسیدهای شناخته شده‌ی آمینو است که برای رشد عضلات باید استفاده شود.

وی گفت: سعی شود پروتئین های مجاز استفاده شود و تقلبی نباشد، برای اینکه بدانیم تقلبی نباشند باید مکمل‌های پروتئینی را از مراکز مجاز مثل فروشگاه های معتبر و داروخانه ها تهیه نماییم و البته مکمل‌های بدن سازی برای افرادی است که بدن آنها رشد نمی کند و یا خودشان دیگر از سن رشد رد شده باشند.

وی ادامه داد: کسانی که قصد دارند وزن عضلانی خود را افزایش دهند دست کم باید به ازای هر کیلو از وزن بدن ۲ گرم پروتئین استفاده کنند و کسانی که تمرین شدید بدنسازی انجام می دهند، مقدار پروتئین را به ۳ گرم به ازای هر کیلو از وزن بدن افزایش دهند.
آچاک یک برنامه غذایی کامل را برای کسانی که می خواهند این ورزش را به طور مطلوب دنبال کنند ارائه کرد و گفت: یک برنامه غذایی کامل به همراه استفاده درست از مکمل برای عضله سازی عبارت است از وعده‌ی اول: یک عدد موز، یک کاسه حلیم، وعده‌ دوم: یک پیمانه پروتئین، یک قاشق روغن زیتون. وعده‌ سوم: ۱۰۰ گرم سینه‌ مرغ، اسفناج، یک قاشق روغن بذر کتان. وعده‌ چهارم: توت فرنگی، موز، کیوی، یک لیوان آب پرتقال، یک پیمانه پروتئین. وعده‌ پنجم: ۳ عدد تخم مرغ کامل، یک قاشق روغن زیتون، نصف لیوان شیر کامل.
وی در پایان گفت: شما با مصرف این پنج وعده در طی یک روز ۱۶۶ گرم پروتئین، ۱۴۴ گرم کربوهیدرات، ۸۴ گرم چربی و در مجموع ۲۰۹۲ کالری بدست خواهید آورد.
یک کارشناس ارشد شیمی تجزیه نیز در رابطه با استفاده از این مکمل‌های غذایی گفت: اولین نکته ای که باید مورد توجه شما قرار داشته باشد آن است که یک ورزشکار لزومآ نباید از مکمل های غذایی برای پرورش عضلات و ماهیچه های خود استفاده کند، هر چند استفاده از آنها می تواند به او کمک کند تا این کار را با سرعت خیلی بیشتری انجام دهد..

نوری‌نژاد گفت: امروزه پروتئین های متفاوتی وجود دارد و پودرهای پروتئینی که با آب یا شیر مخلوط می شوند معمولاً از انواع مناسبی هستند که کیفیت بالایی دارند و شما می توانید از آنها استفاده کنید.
وی افزود: افرادی که از مکمل‌های غذایی دلخواه خود استفاده می کنند باید توجه داشته باشند که هر نوع از این پروتئین ها به شکل های مختلف در بدن افراد تجزیه می شوند که در صورت استفاده نادرست، تقلبی بودن مکمل ها، غیر استاندارد بودن مکمل ها ویا هر عامل دیگر باعث رسوب شدن در کبد و ایجاد ناراحتی های کبد و ایجاد سنگ کلیه می شوند.
وی در پایان گفت: افرادی که به ورزش قدرتی بدن سازی روی می آورند باید حتما برای استفاده از مکمل‌های غذایی به پزشک یا مربی مورد اعتماد مراجعه کنند و تحت نظر آنها و پس از تشخیص آنها از مواد مورد تأیید استفاده کنند.

استفاده بیش از ۹ بار در سال از رنگ مو خطر ابتلا به سرطان خون از نوع لنفوم و  سرطان مثانه را افزایش داده و می تواند موچب افزایش خشکی ف حساسیت و شکنندگی موها گردد .

نتیجه تحقیقات جدید نشان می دهد آن دسته از افرادی که بیش از ۹ بار در سال مو های خود را با رنگ های شیمیایی رنگ می کنند، بیشتر در معرض ابتلا به نوعی سرطان هستند .

به گفته پزشکان، مردم معمولا ۶ تا ۸ بار در سال از رنگ مو استفاده می کنند، اما اگر این میزان به بیش از ۹ بار برسد، احتمال دچار شدن به این نوع از سرطان هم ۶۰درصد افزایش می یابد.

رنگ های مو اصولا به دو نوع طبیعی و شیمیایی تقسیم بندی می شوند که رنگ موهای طبیعی یا گیاهی از برگ گیاهان حاوی رنگدانه مانند حنا، روناس، خضاب، بابونه، ایدیگو و موارد دیگر به دست می آیند. به این صورت که مثلا در مورد حنا (Henna) برگ این گیاه ابتدا خشک سپس پودرشده و به صورت خمیر در آمده و روی مو گذاشته می شود.

البته حنا را می توان به صورت منفرد یا در ترکیب با گیاهان دیگری مثل ایندیگو و بابونه هم استفاده نمود. مزیت رنگ موهای گیاهی، طبیعی بودن و ایمنی نسبی آنها است، اما رنگ موی طبیعی تنوع لازم را ندارند و نتایج آن غیر قابل پیش بینی است، همچنین دریچه های مویی که با اینگونه مواد رنگ شده مسدود می شود.

بنابراین رنگ کردن مو بسیار مشکل و گاهی نشدنی خواهد شد. از این رو دسترسی به رنگ هایی با پایه روشن در آینده امکان پذیر نخواهد بود، اما رنگ موهای شیمیایی، این گونه رنگ ها از مواد شیمیایی ساخته می شوند.



ادامه مطلب ...
جمعه 25 شهريور 1390برچسب:, :: 18:59 ::  نويسنده : محمدرضاکریمی

پژوهشگران وابسته به سازمان بهداشت جهانی هشدار دادند که استفاده طولانی و مداوم از تلفن‌همراه  لطمات منفی بر سلامت انسانها دارد این در حالی است که برخی از محققان مدعی شده‌اند که استفاده زیاد از تلفن همراه خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش می دهد.

یک گزارش جدید سازمان بهداشت جهانی  بر این موضوع تاکید دارد  در صورتی که انسانها به طور مداوم از تلفن همراه استفاده کنند، احتمال ابتلا به تومور مغزی افزایش می یابد.

پیشتر موسسات تحقیقاتی در مورد استفاده بیش از حد معمول از تلفن‌های همراه هشدار داده بودند اما اینکه به واقع قرار گرفتن در معرض تشعشات و امواج تلفن‌های همراه انسان را در معرض ابتلا به سرطان قرار می دهد، موضوعی است که نباید از آن به سادگی گذشت.

در این گزارش اعلام شد که افرادی که در طول روز بیش از دیگران با تلفن‌همراه صحبت می کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های جدی مغزی قرار دارند.

این تحقیقات در ۱۴ کشور جهان توسط ۳۱ دانشمند انجام شد. با این حال در این گزارش اعلام شده است که افرادی که به صورت افراطی از تلفن همراه استفاده نمی کنند با خطرات کمتری مواجه هستند.

محققان توصیه کرده‌اند که برای جلوگیری از مواجه مستقیم با امواج تلفن همراه بهتر است از هَندزفری و یا هِدسِت استفاده شود و در صورتی که مکالمات کوتاه است، از پیامک ها استفاده شود.

دکتر “چارلز تئو” یک متخصص مغز و اعصاب برجسته در سیدنی گفت که تحقیقات جدید در مورد مضرات استفاده زیاد از تلفن همراه باید ” بیدارباشی” برای همه استفاده کنندگان مداوم از تلفن‌های همراه باشد. وی افزود: تحقیقات من و همکارانم نشان می دهد که میان تومورهای مغزی و تلفن‌های همراه ارتباطی وجود دارد.

استفاده کنندگان از تلفن‌های همراه باید به هشدارهای محققان گوش فرا دهند. البته نمی توان با قاطعیت گفت که این امواج رادیویی تلفن‌های همراه عامل اصلی تومورهای مغزی هستند اما می توان گفت که می توانند در ایجاد این تومورها کمک کنند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، آژانس بین‌المللی تحقیقات در مورد سرطان‌ها نیز در گزارشی اعلام کرده است که استفاده زیاد از تلفن همراه می‌تواند خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش دهد. این در حالی است که این موسسه پیشتر اعلام کرده بود که امواج رادیویی تلفن‌های همراه هیچ خطری برای مغز ندارند.

با این حال برخی از محققان اعلام کرده‌اند که این امواج رادیویی خطری برای مغز محسوب نمی شوند. برای نمونه “برنارد استیوارت” مشاور شورای سرطان در استرالیا گفته است که ممکن است حداقل یک دهه بطول بینجامد تا دانشمندان در مورد ارتباط آشکار میان امواج رادیویی تلفن‌های همراه با تومورهای مغزی به نتایج قطعی برسند.

از جمله توصیه‌های محققان در مورد استفاده از تلفن‌های همراه می توان به کمتر صحبت کردن با این تلفن‌ها، عدم دسترسی کودکان به تلفن‌های همراه، دور نگه داشتن هر چه بیشتر این تلفن‌ها با مغز در صورت امکان در زمان مکالمه و با فاصله زیاد قرار دادن تلفن‌های همراه در زمان خواب، اشاره کرد.

پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج یک مطالعه گسترده در آمریکا نشان داده است که مصرف روزانه گوشت قرمز به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را افزایش می دهد.

کارشناسان بهداشتی دانشکده بهداشت عمومی هاروارد بزرگترین مطالعه ای را که تا این تاریخ در زمینه تاثیر گوشت قرمز در بروز دیابت انجام شده سرپرستی و نتایج آن را در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر کرده اند.

این کارشناسان تاکید کردند: مصرف ۵۰ گرم گوشت قرمز فرآوری شده در روز احتمال ابتلا به دیابت را ۵۱ درصد افزایش می دهد و همچنین مصرف ۱۰۰ گرم گوشت قرمز فرآوری نشده در روز احتمال بروز این بیماری را ۱۹ درصد تشدید می کند.

این خطر در صورتی کاهش پیدا می کند که خوردنی هایی مثل مغز خشکبار، گوشت سفید، لبنیات کم چرب و حبوبات جایگزین گوشت قرمز شوند.

اما نکته مثبت این است که این فاکتورهای خطرزا به محضی که پروتئین های سالم جایگزین گوشت قرمز شوند برطرف شده و از شدت آنها کاسته می شود.

این یافته حاصل نتایج پرسشنامه هایی است که توسط بیش از ۲۰۴ هزار داوطلب تکمیل شده بود. این افراد بین ۱۴ تا ۲۸ سال تحت نظارت قرار داشتند.

طبق آخرین آمار مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا، در حال حاضر نزدیک به ۳۵۰ میلیون فرد بالغ در جهان به دیابت مبتلا هستند و بیش از ۱۱ درصد افراد بالغ بالای ۲۰ سال در آمریکا به این بیماری دچار هستند.

دیابت نوع دوم یک بیماری مزمن است که با افزایش شدید قند خون شناخته می شود و معمولا عواملی چون چاقی، عدم ورزش و تحرک و عادات غذایی ناسالم موجب بروز آن می شوند.

پژوهشگران تاکید می کنند جایگزین کردن گوشت قرمز با پروتئین سالم از محصولات لبنی کم چرب ، آجیل یا غلات سبوس دار به میزان قابل توجهی موجب کاهش خطر دیابت نوع ۲ می شود .

آنان تاکید می کنند جایگزین کردن یک وعده در روز گوشت قرمز با یک وعده از غلات با کاهش خطر ۲۱ درصدی دیابت همراه است کاهش می یابد .

زلزله ژاپن پرقدرت ترین زلزله  دنیا از زمانی که دستگاههای لرزه نگاری وجود دارند معرفی شده است. زلزله حدود ۹ ریشتری ژاپن علاوه بر تغییرات روی پوسته زمین، باعث کاهش زمان ۲۴ ساعته شبانه‌روز شده است .  آزمایش‌های انجام شده روی این زلزله نشان می‌دهد که حدود ۱٫۸ میکرو ثانیه از زمان ۲۴ ساعته روز در زمین کم شده است.

جزیره ژاپن حدود ۸ فوت جابه‌جا شده است و همچنین محور زمین نیز بیش از ۱۰ سانتی‌متر جابه‌جا شده است. پس از آنکه زلزله ژاپن به سیستم های خنک کننده نیروگاه  هسته ای آسیب رسیده است . مقام های ژاپنی در تمام واحدهای راکتور نیروگاه ها حالت فوق العاده اعلام کرده اند. زلزله روز جمعه، شدیدترین  زلزله ای است که تا کنون در ژاپن ثبت شده و گفته می شود دولت ژاپن هزاران نیروی نظامی، صدها هواپیما و ده ها کشتی را روانه مناطق زلزله زده کرده است.

انفجار یک بمب موجب آزاد شدن مقادیر زیادی مواد رادیو اکتیو می شود این عناصر در حال تشعشع همیشگی هستند. و از خود اشعه گاما ، ذره بتا و نوترون ها خارج می سازند. که قادرند، زیان های جبران ناپذیری را سبب شوند .



ادامه مطلب ...

آیا زوزه کشیدن سگ همان گریه است؟ آیا شامپانزه‌ هنگامی که دندان‌هایش را نشان می‌دهد یعنی می‌خندد؟ دانشمندان با اندازه‌گیری میزان اضطراب حیوانات در شرایط احساساتی مختلف، پی برده‌اند که آنها شبیه به انسان‌ها برخورد می‌کنند.

به گزارش پزشکان به نقل از دویچه وله ،  سه سال پیش در باغ‌وحش شهر مونستر آلمان، هنگامی که گوریل مادر به نام “گانا” فرزندش را از دست داد، ابتدا نمی‌توانست این واقعیت تلخ را بپذیرد و برای مدت یک هفته همچنان جسد بی‌جان بچه گوریل را در آغوش خود نگاه داشته و حاضر به ترک او نبوده است.

این سبک سوگواری گوریل مادر تماشاچیان باغ‌وحش را در بهت فرو برد. بربل اوپ‌هوف، سرپرست بخش نگهداری میمون‌ها در این باغ‌وحش می‌گوید که این برخورد در میان میمون‌ها موردی استثنائی نبوده است. مرگ شامپانزه ماده به نام “یولا”، یکی دیگر از ساکنان باغ‌وحش مونستر نیز زوج او را به شدت تحت تأثیر قرار داد. به گفته اوپ‌هوف این شانپانزه‌ی نر تا مدت‌ها از کنار جسد یولا دور نمی‌شد و نگهبانی می‌داد تا کسی به او نزدیک نشود.

هنگامی که شامپانزه‌ها می‌خندند

آیا این برخوردها نشانه این نیست که حیوانات نیز مانند انسان‌ها حس می‌کنند و مانند انسان‌ها سوگواری می‌کنند؟ دانشمندان به این پرسش پاسخ محتاطانه‌ای می‌دهند. بیشتر آنها اعتقاد دارند که حیوانات تنها غریزه دارند، نه احساس. دلیل این احتیاط این است که زیست‌شناسان می‌خواهند از پذیرش نظریه‌هایی فاصله بگیرند که پایه علمی ندارند و تنها بر حدس و گمان استوار هستند.



ادامه مطلب ...

درباره وبلاگ

باسلام من محمدرضاکریمی نویسنده وبلاگ به شماعزيزان جويای علم خوش امدمیگویم وامیدوارم که خوشتان بیایدوبانظرهای خودمن رادراین امریاری دهید.دوستان براي تبادل لينك ازقسمت تبادل لينك هوشمند استفاده كنيد(باتشکروسپاس فراوان خدمت شمادوست عزیز) .
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مطالعه وتحقیق و آدرس newsjahan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 163
بازدید کل : 1945
تعداد مطالب : 34
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

Alternative content